Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[04NM1] Němčina M1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 18 / 57
  • Procento hodnotících: 31 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 57 studentů.
  • Ukončilo předmět: 48 studentů.
  • Průchodnost: 84 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [18]
    • Už od začátku se počítá, že student bude rozumět plynulé mluvě nebo aspoň jejímu hlavnímu sdělení. Poměrně náročné i na nová slovíčka, se kterými se člověk na střední nesetká, a tak musí zabrat už od samého začátku.
      Kristýna Šrámková studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: V
    • Je vyžadováno poměrně hodně domácí přípravy, která ale na druhou stranu donutí se něco naučit i věčného začátečníka jaké já.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: V
    • Odborná slovní zásoba týkající se fyziky, gramatika není tak podstatná.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: V
    • Opravdu by to chtělo více kreditů!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: V
    • Pro mě zatím jednoznačně nejnáročnější předmět (jak časově, tak psychicky). Jaderňácká definice mírně pokročilého odpovídá spíše středně pokročilým až pokročilým, např. u nás na SŠ by se jednalo o maturanty z němčiny. Rozhodně se nejedná ani o odpočinkový předmět pro dobré němčináře, kterým se naopak úroveň pravděpodobně přizpůsobila. Pokud si někdo není v němčině jistý, tak je výhodnější si zapsat začátečnický jazyk (i když němčina neexistuje a pět semestrů 2 hod týdně hodně bolí).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: V
    • Předmět, který neskutečně stresuje a přitom nic moc užitečného nenaučí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: V
    • Jazyky nepatria medzi moje obľúbené predmety. Príde mi trochu zbytočné mať dva jazyky. Príprava na nemčinu zaberie aspoň mne dosť veľa času, ktorý by som radšej investoval niekam inam.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: V
    • Němčina pro mírně pokročilé.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: V
    • Nerozumím důvodu nutnosti druhého jazyku. Výhody jsou zřejmé, ale argument typu, že se to v budoucnu může hodit, není dostačující. Tímto uvažováním bychom mohli do studijního plánu přidat spoustu jiných předmětů. Jedná se o němčinu jako pokračování ze střední školy. Probere se pasiv a skloňování přídavných jmen. V průběhu semestru si člověk osvěží paměť ze střední školy a naučí spoustu nového, jelikož průběžná příprava je velmi důležitá.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek; role předmětu: V
    • Předmět je poměrně časově náročný. Každý týden jsou zadány domácí úkoly, jejichž vypracování trvá cca hodinu, někdy více. Vše, co je k jejich splnění potřeba, se ale na hodině zevrubně probere, takže není třeba si nic dohledávat, jde jen o procvičení vysvětlené látky. Samotná hodina probíhá tak, že se na začátku zkontrolují domácí úkoly, a pak se postupuje podle materiálu, který vytvořila přímo Mgr. Pavlíková a je velmi dobře strukturovaný, přehledný, dobře se z něj učí. Na konci semestru se píše zápočtová písemka, ale Mgr. Pavlíková poměrně přesně řekne, co bude její náplní. Je možnost tuto písemku mít odpuštěnou - za 100% docházku a aktivitu (např. referát).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: V
    • Příjemné zopakování základů nezbytných k dalšímu rozvoji němčiny (přídavné jméno v přívlastku atd.). Nároky jsou zvládnutelné, hodiny příjemné, kořeněné spoustou příběhů ze života Frau P.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: V
    • rozhodně je šikovné mít i druhý jazyk, jen se obávám, že pro mírně pokročilé jsou probíraná témata, ačkoliv šikovná pro obor, nešikovná tak nějak pro němčinu, když německy neumíme, je sice krásné umět popsat fúzi v němčině, ale možná by se hodilo třeba otevřít i nějaký kurz s normální každodenní němčinou, abychom si alespoň více zažili gramatiku, myslím, že pak by i ta odborná šla líp
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: V
    • Nemám námitek. Velký výběr termínů pro seminář v různou dobu.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Aplikovaná informatika; role předmětu: V
    • nic
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: V
    • opakovani gramatiky + cteni textu a pri narazeni na urcite nedostatky v gramatice byl cas na jejich dovysvetleni
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: V
    • Prostě mírně pokročilá němčina.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: V
    • Dobře zvolená témata, budou se nám hodit. Jen mi přijde, že si paní Čechová myslí, že tu němčinu umíme o dost více, než jak je to ve skutečnosti.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: V
    • Podobná štýl výuky nemčiny na akú som bola zvyknutá z gymnázia, nemám k tomu čo dodať.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; role předmětu: V
N :  Oznámkujte předmět [18]

Průměr odpovědi: 1.89

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 38 % [7]: 1 (výborně)
  • 2 : 38 % [7]: 2
  • 3 : 16 % [3]: 3
  • 4 : 5 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [18]

Průměr odpovědi: 1.88

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 11 % [2]: ano
  • 3 : 83 % [15]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká