Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Jex Igor prof. Ing. DrSc. - [02VPSF] Vybrané partie ze statistické fyziky a termodynamiky

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 2 / 5
  • Procento hodnotících: 40 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Celkové hodnocení [2]
1:
0 % [0]
2:
100 % [2]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.09
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.67
Hodnocení v roli přednášející [2]
1:
0 % [0]
2:
100 % [2]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.25
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.74
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [1]
    • Prednasky probihaji v prijemnem prostredi, ale v trochu napjate atmosfere, polozene otazce casto neni jednoduche porozumet ani po dodatecnem vysvetleni.
      studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [2]
    • Především Kvasnica. Pro přehled, co jsme zhruba dělali rovněž cizí zápisky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
    • Termodynamika (Kvasnica), Statisticka fyzika (Kvasnica)
      Marie Fialová studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [2]
    • Zkouška nebyla nijak extra náročná. Kromě teoretické otázky člověk dostane příklad, který je sice typicky jexovský, ale pan profesor je ochotný poradit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
    • Zkouska se sklada z prikladu a otazky na teorii, Priklad je po vetsinou narocnejsi- neco nestandartniho, co se ne primo vyskytlo na cviceni ci prednasce, ale lze tam teorii z prednasky vyuzit. Teoreticka otazka se jednodussi ve smyslu, ze odpoved zna student jiz z prednasky.
      Marie Fialová studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [2]
    • Líbí se mi, že pan profesor klade důraz na vysvětlení fyzikální podstaty a snaží se s námi diskutovat. Velice oceňuji, že přednáška přináší přidanou hodnotu oproti pouhému čtení knihy tím, jak je interaktivní, protože jinak by byla poněkud zbytečná. Rovněž velice oceňuji čaj a sušenky. Ačkoliv je kritická část mého hodnocení daleko obsáhlejší, neznamená to, že by u přednášejícího převažovala negativa nebo že by přednáška byla úplnou ztrátou času. Snažil jsem se co nejlépe popsat, co mi na přednášce vadilo a jak by se to dalo zlepšit. Možná bych to zvládl i lépe, kdyby v anketě nebyl nesmyslný limit na vyjádření 2048 znaků.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
    • Ze se snazi interagovat se studenty.
      studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [2]
    • Největší problém přednášek je ten, že není jasné, kde se berou věci, co se objevují na tabuli. Chápu, že nám pan profesor nechce dopodrobna popisovat nějaká odvození, protože se buď jedná o nějaké mechanické úpravy, které bychom zvládli sami, nebo je to naopak nějaké hrozně komplikované. V každém případě je potřeba to komentovat. U každého vzorce, co se napíše na tabuli je potřeba říci, odkud se vzal. Při každém kroku odvození je potřeba říci, jestli to má být odněkud vidět, nebo jestli to vyžaduje delší úpravy, nebo je to jen náznak postupu a nemáme být schopni to zopakovat. Příklad: přesné statistiky. Přednáška začíná vzorcem pV/kt=+-suma,integrál,logaritmus,sigma a podobně, který ačkoliv bychom všichni měli zvládnout odvodit a dost možná bychom to i zvládli, tak nám nyní vůbec není jasné odkud se vzal. Začneme-li nad tím přemýšlet, přestaneme vnímat následující výklad. Pochopení, odkud se vzal vzorec, a celého následujícího odvození ještě komplikuje fakt, že se v něm e^alfa označí sigma. Člověk si sice zapamatuje, že se to jmenuje "fugacita", ale už moc ne, čemu se to rovná a co to vlastně vyjadřuje, a nemá-li to celou dobu před sebou v nějakém rámečku, musí každou chvíli koumat, co že je to vlastně ta sigma. Pak následují ja kési funkce f5/2 a f3/2, přičemž zas není jasné, jestli jsme o nich mluvili na minulé přednášce, nebo kde se vlastně vzaly a proč se pomocí nich dá nějak vyjádřit tamten integrál. Pak se tam hnedka kromě prokleté sigmy objeví ještě lambda, se kterou je stejná potíž. Bylo by potřeba u každého dalšího výskytu lambdy tam tu definici zase napsat nebo ideálně ji mít stále někde v rohu v rámečku. I když "každý ví" co je de Broglieova vln. délka, jak sestavit stav. rci, jak rozvinout integrál do řady, nedokážeme to tak bleskurychle, abychom zvládli sledovat výklad, který to přejde bez komentáře.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
    • Prednasecici by mohl na kazde prednasce dat studentum vedet, jak se pripravit na nasledujici prednasku (jakou kapitolu a z jakeho materialu si precist), aby studenti byli lepe schopni nazpet reagovat na dotazy a z hodiny si vice odnesli. Dale by byl prijemny prehlednejsi zapis na tabuli (psat zleva doprava a shora dolu, poznamky navic spojit sipkou, aby bylo jasnejsi, k cemu se vztahuji)
      studijní obor: Matematická fyzika; role předmětu: PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [2]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [1]: 90%-100%
  • 2 : 50 % [1]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [4]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 50 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [2]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 50 % [1]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [2]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborný)
  • 2 : 100 % [2]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5