Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Krbálek Milan doc. Mgr. Ph.D. - [01MAB3] Matematická analýza B3

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 24 / 64
  • Procento hodnotících: 37 %
Celkové hodnocení [19]
1:
89 % [17]
2:
5 % [1]
3:
5 % [1]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.16

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.09
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.67
Hodnocení v roli přednášející [19]
1:
89 % [17]
2:
5 % [1]
3:
5 % [1]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.16

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.25
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.74
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [7]
    • Přednášky jsou vedeny výborně, takže nevidím důvod je nenavštěvovat. Na druhou stranu se dají najít nahrané na internetu nebo se dá téměř vše dohledat ve skriptech. Pozor, může se objevit ?bonus?, který není ani v loňských přednáškách ani ve skriptech, a vyžaduje se u zkoušky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Přednášky byly naprosto svělé.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Stojí za to chodit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • chodil jsem na ně spíše kvůli možnosti nasbírat body za aktivitu, nemyslím si, že by pro úspěšné složení zkoušky byly vyloženě nezbytné
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Výborné.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek; role předmětu: PV
    • Velmi dobré
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Nádhera, všichni přednášející by se tam měli jít podívat, jakže má přednáška vypadat.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [13]
    • Skripta, zápisy z přednášek a cvičení.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Vlastní zápisky jsou důležité, neboť pan Krbálek je kreativní člověk a snaží se obměňovat znění vět, definic i důkazů oproti tomu, jak jsou formulované ve skriptech. Také přidává bonusy, které ve skriptech vůbec nejsou. Což je skvělé samozřejmě.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • kombinace skripta + zápisky z přednášek
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • skripta, vlastní zápisky, písemky z minulých let
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Vlastní zápisky + Skripta
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • zápisky, skripta a přednášky na youtube
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Skripta k MAB3 jsou zcela postačující ke složení zkoušky. +Na YT jsou nahrané přednášky jako bonus, když chce člověk lépe něco pochopit
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Kombinace všeho.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • na písemku stačí projet staré zápočťáky a zkoušky, na ústní je třeba vypsat si na webu vypsané zkouškové otázky. ty je lepší projíždět u skript, na přednáškách jsme docela často vynechávali předpoklady, což vám ale Krbálek u zkoušky neodpustí, takže vlastní poznámky mohou být ošemetné
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Nevím, zdali to byl nápad vedení, docenta Krbálka nebo studentů samotných, ale mít nahrané přednášky je skvělé
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek; role předmětu: PV
    • Poznámky z přednášek a skripta.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Skripta stačí, pokud si v průběhu děláte poznámky o případných odchylkách od přednášky. Na přednášce je někdy jednodušší důkaz či jiné pořadí vět, takže se třeba dokazují jinak. Pan docent upozorňuje, pokud přednáší něco, co ve skriptech vůbec není.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Z vypracovaných otázek krásné spolužačky.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [13]
    • Zkouška je dvoudenní a má tři části. Na písemku je málo času. Nejtěžší je ale projít přes rozstřel. Překvapilo mě, že rozstřel (alespoň na mém termínu) vypadal jinak a přišel mi tvrději hodnocen, než jak nám bylo předtím řečeno. Po projití rozstřelem už jsme přesně věděli, co nás čeká. Na lepší známku bylo potřeba zodpovědět otázku, která nebyla předem známá, a byla o vymyšlení něčeho nového.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Docent Krbálek rád "straší", ale nakonec zkouška nebyla tolik náročná, když je člověk dobře připravený. Není radno ale zkoušku podcenit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Zkouška byla velice objektivní, po napsání testu byl důležitý rozstřel, potom už je úspěšnost zkoušky téměř jistá. Na test se dá připravit dobře pomocí zkouškových písemek z minulých let. Verze testů jsou podobně náročné, takže výsledek zkoušky moc nezávisí na termínu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • je sice super, že jsme měli otázky ke zkoušce, na stranu druhou, nutnost hledání odpovědí ve třech zdrojích mi v tom občas dělala až moc velký chaos. Jinak zkouška příjemná, otázkou je nutnost rozstřelu...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • jamile se clovek dostane rozstrelem je to pohoda
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Obtížnost předmětu spočívá hlavně v napsání zápočtových prací a první části zkoušky. Kdo se dostane u ústní(respektive letos i písemné) "rozstřelem" je v podstatě za vodou. Líbí se mi, že po úspěšném složení písemné zkoušky už není třeba ji opakovat v případě neúspěchu u ústní.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Zkouška náročná, což je dobře. Nejhorší byla půlhodina během které se volala jména těch, co neudělali rozstřel, jinak když člověk umí tak úplně v klidu a když něco ne, tak je to taky bezbolestné a rychlé.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • Písemná číst je adekvátně obtížná. První část ústní zkoušky neboli "rozstřel" je vražedný. Druhá část ústní zkoušky je velice příjemná.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Stačí se tupě nadrtit 26 otázek z webu, prostor pro inovaci prakticky nulový. MAB3 je díky tomu asi jednodušší a relativně průchozí, ale oproti prváku je to takové učení se telefonního seznamu nazpaměť.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Zkouška mi narozdíl od předchozích dílů tak náročná nepřipadala, bohužel se druhé zápočtovky píší až v prvním týdnu zkouškového a na zkoušku je pak málo času, s čímž souvisí to, že zkoušející má málo termínů.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Písemka srovnatelně náročná se zápočtovými (alespoň na mém termínu). Rozstřel byl letos trochu jiný než jiné roky - v mém případě 2 věty s důkazem a definice, všechny z 26 otázek na webu. Následná ústní část je nejpříjemnější, pan docent vám případně pomůže.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Píše se písemná část, ta je zvládnutelná, máte-li napočítáno (stačí spočítat písemky z předchozích let). Pak následuje rozstřel, ten je stěžejní, dostanete 5-6 definic/vět na 60min a musíte je mít téměř bez chyby. Když máte nadrceno nebo velké šestí, projdete k "ústní" části, kde losuje z předem známých "soustav" otázek, to už bývá celkem v klidu a bez časové presu (na našem termínu zde už nikdo nevyletěl). Máte-li chuť, odvahu nebo zaměření AMSM absolvujete ještě jedno kolo, kdy si opět vylosujete otázku. Náročnost zkoušky je přiměřená, objektivita velmi vysoká.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
    • Když se to naučíte, můžete jít na zkoušku s myšlenkou, že to uděláte.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [12]
    • V látce se dokonale orientuje, napsal šikovná skripta. Vše vykládá z hlavy. Všechny důkazy jsou odpřednášeny srozumitelně, nebyl problém je pochopit už při výkladu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Oceňuji to, že panu Krbálkovi se ve většině případů podaří naplánovat obsah přednášky tak, aby přesně popsal 3 tabule a skončil, tedy nemusel mazat tabuli.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • Skvělé přednášky, v pohodovém tempu, vše přehledně na tabuli. Nejlepší přednášející, kterého jsem doposud na Jaderce potkal.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Záživné přednášky, při kterých se člověk nenudí. Oceňuji také velmi přehledný zápis na tabuli a skvělá skripta.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • oceňuji přehledný zápis na tabuli
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Jako jeden z mála matematiků umí i učit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • Jasný, přehledný a ucelený způsob výuky docenta Krbálka. Jde vidět, že je opravdu pedagog. Osobně mě mrzí, že student jaderky má přednášejícího a zkoušejícího této pedagogické kvality až třetí semestr.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek; role předmětu: PV
    • Oceňuji, že vše vysvětlí a demonstruje na příkladu, mnohdy si z přednášek člověk o praktickém využití nic neodnese, tady bylo přesně řečeno, co se to dělá a jak to funguje, případně i kde se to dá použít.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • přehledný zápis s barvičkami
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Perfektní příprava. Skvělá skripta, velmi srozumitelné vysvětlení látky doplněné přehledným zápisem na tabuli.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Perfekcionalismus. Navíc má charisma a přitom fundovanost.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
    • Vtipnost, neškatulkuje studenty, rád pomůže a vždy s úsměvem. Člověk nemá pocit, že ho s otázkou otravuje.
      Kristýna Šrámková studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [8]
    • Přišlo mi, že na zkoušce se vyžadovala mnohem větší preciznost, než se kterou se vykládá látka. Například bylo potřeba přepsat si některé definice. Ještě by chtělo odvykládat všechno, co se vyžaduje u zkoušky. Je to samozřejmě ve skriptech, ale často bylo problém určit, co přesně se tím myslí. Počet minitestů mi přijde přehnaný. Nelíbilo se mi, že se druhá zápočtovka psala až o zkouškovém. O zkouškovém se mají skládat zkoušky a případně psát opravné zápočtovky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • nic
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Nevyhovovala mně nejednotnost zdrojů, zápisky, dvoje skripta, přednášky na internetu, otázky ani jeden z nich nebyl 100 % kompletní, takže je člověk musel kombinovat, přičemž ale výklad, značení, nebo i zavedeni nekterych pojmu v nich neni konzistentní.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • Ač pozitiva nesmírně převažují nad negativy, dal by se zlepšit zápis některých vět, když nejsou prezentovány způsobem předpoklady-znění-důkaz. To si ale člověk může doplnit ze skript, a proto to pro někoho nemusí být negativum.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek; role předmětu: PV
    • oproti Poštovi nebo Pelantové nebyl výklad vždy zcela matematicky korektní (často vypadávaly důležité předpoklady apod.) + chodit včas
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Přišlo mi zbytečné tolik strašit se zápočtovými testy. Zejména o prvním se mluvilo na přednáškách týdny předem. Myslím, že studenti jsou pak zbytečně nervózní, zas tak hrozné to nebylo. Slibovaná teorie se v nich neobjevila (pouze v rozsahu nutném pro řešení příkladů, takže znalosti ze cvik postačovaly.)
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Vzhledem k tomu, že existují vynikají skripta a jsou k dispozici i záznamy přednášek, chtělo by to, aby přednášky nabídly i něco víc (a tím nemyslím víc látky!). V současném stavu, musím bohužel říct, nemá moc smysl na přednášky chodit.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
    • Bylo by dobré u vět říkat jejich názvy, nebo aspoň o čem pojednávají. Usnadní to pak vypracování otázek ke zkoušce a zamezí se pak nejasnostem.
      Kristýna Šrámková studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [19]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 84 % [16]: 90%-100%
  • 2 : 10 % [2]: 75%-90%
  • 3 : 5 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [32]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 15 % [5]: Vlastní zápisky
  • 2 : 18 % [6]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 15 % [5]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [19]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 15 % [3]: nevyjádřeno
  • 2 : 63 % [12]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 10 % [2]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 10 % [2]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [19]

Průměr odpovědi: 1.16

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 89 % [17]: 1 (výborný)
  • 2 : 5 % [1]: 2
  • 3 : 5 % [1]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5