Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Beneš Michal prof. Dr. Ing. - [01DIFR] Diferenciální rovnice

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 10 / 21
  • Procento hodnotících: 47 %
Celkové hodnocení [10]
1:
30 % [3]
2:
70 % [7]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.70

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.10
  • Medián: 1.33
  • Průměr hodnocení: 1.59
Hodnocení v roli přednášející [10]
1:
30 % [3]
2:
70 % [7]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.70

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.19
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.72
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [4]
    • přehledné, líbily se mi ukázky z praxe, nebyla jsem spokojená se zrychlujícím se tempem a občasnými zdlouhavými důkazy
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Přednáška je stavěna dobře - jen, jak už jsem zmiňoval, na začátku se možná některým partiím věnuje příliš mnoho času. To pravděpodobně mělo za důsledek, že se látka na konci nestíhala. (Je však nutno přiznat, že v tom roli hrály i státní svátky apod.)
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Dobré, někdy zpestřené fyzikálním nebo matematickým vtipem.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • Na konci prednáškového cyklu sa zrýchlilo tempo zápisu na tabuľu, čo samozrejme bolo spôsobené časovým sklzom v preberaní látky, ale miestami som sa v dôsledku toho strácal a učivo som pochopil až pri učení na skúšku.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [5]
    • Wikiskripta se od přednášky skoro vůbec neliší.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • co se týče teorie z přednášek, bohatě postačí vlastní zápisky, protože výklad je veden opravdu dobře, když jsem se však učila teorii ze cvičení (ano ta se také zkouší), musela jsem použít wikiskripta, protože tam není teorie vykládaná tak precizně, jak by měla být.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Zápisky z přednášek a wikiskripta. Pozor, wikiskripta nezahrnují celý obsah poslední přednášky.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika PO
    • wikiskripta + Kluvánek + vlastní poznámky
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Nejvíce z vlastních poznámek a wikiskript.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [8]
    • Zkouška je, na to, že za ni dostanete jen 4 kredity, dost náročná. Je potřeba prakticky bez chyb spočítat 3 zadané příklady z nichž jeden bude určitě na soustavu lineárních diferenciálních rovnic. Po úspěšném splnění praktické části půjdete na ústní. Tam budou společně všichni, kdo praxi napsali. Dostanete 3 otázky a můžete se zlepšit až o 3 stupně. Otázky jsou z celých skript, je potřeba znát všechny důležité detaily důkazů. Osobně nezám nikoho, kdo by byl z ústní vyhozen, ale je to prý možné.
      Filip Papoušek st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Dopoledne probíhá písemná část. Profesor Beneš si velmi potrpí na numerickou přesnost výpočtů. Odpoledne je ústní část. Dostanete 3 otázky, které s vámi postupně prochází.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika PO
    • Většina příkladů co se na zkoušce objevuje je velmi podobná těm co jsou na FTP. Při výpočtech pozor na jakékoli chyby v minusech apod., prof. Beneš dává velký důraz na správný výsledek. I při malých chybách po zintegrování vycházejí úplně jiná řešení i při správném postupu s numerickými chybami dostanete z písemné části minimum bodů. Ústní se skládá ze tří otázek. Protože dokazování existenčních vět se může trochu protáhnout, mezi jednotlivými otázkami si můžete udělat pauzu.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Čekají vás 3 příklady, které jsou hodnoceny podstatně přísněji oproti zápočtovým písemkám, potřebujete dostat dvě třetiny bodů. Při ústním zkoušení si známku můžete zlepšit až o stupeň (např. z E z písemky jde udělat až C), zkouší se jak teorie z přednášky tak ze cvičení. Zkoušení probíhá v příjemné atmosféře. Opět dostanete tři otázky, které padají postupně. Pokud se zkoušení protáhne, můžete si mezi jednotlivými otázkami odskočit na záchod nebo svačinu. Jediné, co mi na zkouškách vadilo, bylo to, že termíny nebyly známé před začátkem zkouškového období. Výrazně to znesnadňuje plánování ostatních zkoušek a není to moc fér. Dále si nemyslím, že tři termíny v klasickém zkouškovém období (bez předtermínu) je hodně málo.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Poznámky ke zkoušce jsem již uvedl u hodnocení předmětu. Ocenil bych více zkouškových termínů, ale nakonec se vše dalo stihnout v řádném termínu.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika PO
    • Zkouška začíná testem z příkladů, je hodnocen poměrně přísně, takže pozor na numerické chyby a špatně opsaná zadání. Pak následuje teoretická část, kde dostanete postupně tři otázky, teorií se dá výsledek praktické části vylepšit až o dvě známky. Zkoušející je dle mého názoru velmi objektivní.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Písemka je hodně náročná a především velmi přísně hodnocená, ale na druhý pokus už člověk ví, co má očekávat, takže se může poučit z chyb. Ústní část zkoušky sice trvá celkem dlouho, při zpětném pohledu však moc náročná nebyla (tím však rozhodně neříkám, že byla jednoduchá - jen jsem si nepřipadal, že budu vyhozen, jako v případě jiných předmětů). Pan profesor mi připadal objektivní.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Přednášející a cvičící by se mohli lépe dorozumívat, jaké typy příkladů budou ve zkoušce.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [7]
    • Má krásně vedené přednášky, přehledné a snaží se, aby studenti látce porozuměli.
      Kryštof Synek st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • Systematičnost a důkladnost.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Velmi podrobný zápis na tabuli včetně použití barevných kříd a obrázků.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Přehlednost přednášek, systematičnost výkladu.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika PO
    • Snaží se přednášku hodně strukturovat, snaží se před tím než začne něco dělat shrnout, co vlastně udělá a na konci shrne co vlastně udělal, hledá příklady využití v praxi a dobře s nimi uvádí jednotlivé kapitoly, důkazy uvádí ve velmi přehledné a srozumitelné formě, občas však bývají příliš zdlouhavé, z tabule se dá v klidu opisovat, protože pak profesor vše zapisuje společně se studenty
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Výborný zápis na tabuli. Vše je precizní a detailní.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Všetko ochotne a presne vysvetlí, nikoho nezosmiešňuje pred ostatnými.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [4]
    • Na konci semestru se (jako na jiných předmětech) trochu nestíhá. Např. okrajová úloha by chtěla více času (a např. příklad z praxe)
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Více si hlídat harmonogram předmětu. Na počátku to vypadalo, že máme na všechno dost času a na konci už čas prakticky nebyl a jelo se velmi rychle
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • To, jak je vše rozebráno do detailu, má občas za důsledek nudnost. Student chvílemi pouze opisuje řádky na tabuli, ale novou informaci se (přinejmenším zdánilvě) nedovídá. Nejvíce se to projeví u dlouhých důkazů s odhady - např. lemmata k Peanově větě.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Podrobnejšie komentovať zápis na tabuli na konci semestra, kedy je tempo výkladu rýchlejšie.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [10]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 70 % [7]: 90%-100%
  • 2 : 10 % [1]: 75%-90%
  • 3 : 10 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 10 % [1]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [14]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 21 % [3]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 35 % [5]: Wikiskripta
  • 4 : 0 % [0]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 66 % [6]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 11 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 22 % [2]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [10]

Průměr odpovědi: 1.70

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 30 % [3]: 1 (výborný)
  • 2 : 70 % [7]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5