02ELMA  >  Elektřina a magnetismus

Počet hodnotících: 45 / 296
Procento hodnotících: 15 %
|===.................|

Zapsaných na předmět: 296 studentů.
Ukončilo předmět: 150 studentů.
|==========..........| 50 %

Bažant Pavel Mgr. [ ]
Břeň David RNDr. Ph.D. [ Zkoušející, Cvičící ]
Havránková Eva RNDr. [ ]
Chadzitaskos Goce Doc.Ing. CSc. [ Přednášející, Zkoušející ]
Schmidt Josef Ing. [ Cvičící ]
Strmisková Lucie Ing. [ Cvičící ]
Šediváková Helena Ing. [ Cvičící ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [39]
  • Je samozřejmě naprosto v pořádku, že takový předmět existuje -- navazovat na mechanikou ELMou je logické. Ale je udělaný dost nešťastně (hlavně vinou přednášejícího). Koncepce hloupá není; vycházet z experimentálních faktů a z nich tak nějak pomocí máchání rukama skoro odvodit Maxwellovy rovnice je jedna z možností. (Začít od Maxwellových rovnic a z nich vybudovat ELMu je druhá možnost; tento přístup použil Feynman a je možné zkusit ho po něm převzít -- ve výsledku si aspoň studenti zažijí práci s M. rovnicemi, ke kterým se při současném způsobu výkladu téměř nedostanou, protože na konci se prostě nestíhá.)
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nic moc, alespoň, není časově náročný, protože na přednášky se chodit nemusí.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • PROBOHA, AŤ TO PŘEDNÁŠÍ NĚKDO JINEJ, DYŤ ELMA JE TAK NÁDHERNÁ.. JEN KDYBY JÍ NIKDO TAK NEKAZIL!
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • pro fyziky naprosto nezbytný předmět, bohužel v naprosto chaotickém podání
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Předmět má cíl seznámit se základy elektřiny a magnetismu. Bohužel problematika je to tak složitá, že se patrně za jeden semestr nedá vysvětlit tak, aby ji student opravdu do hloubky pochopil (alespoň já ten pocit nemám, ačkoliv jsem ze zkoušky dostal A). Teorie není od začátku budována od obecných postulátů ke speciálním tvrzením, neboť by to asi v tomto případě bylo ještě méně přehledné. Nejvíce mě však mrzí právě to, že ani na konci po absolvování tohoto předmětu si stále nejsem jistý, které to jsou ty základní postuláty teorie elektromagnetismu, ze kterých se dá vše odvodit.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Přehledový předmět shrnující mnoho poznatků z různých teorií souvisejících s elektřinou a magnetismem. Hlavní osou předmětu jsou Maxwellovy rovnice.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Samotná náplň předmětu byla nebývale zajímavá. Třeba že je možné odvodit Lorentzovu sílu z relativistických transformací elektrické síly, by mě nenapadlo. Druhá věc byla přednášející.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • ...
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Důležitá, základní partie fyziky
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • ELMA je zajíííímavá.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Môj najobľúbenejší predmet v letnom semestri.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Obecné poznámky nemám.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zajímavý předmět, bohužel by mohl být lépe přednášený..
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • žádné
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • no neni to úplně triviální předmět :-)
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • ELMA je pekný predmet, výklad na prednáške ho však celkom kazí.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Obsahově výborný předmět, probere se vše od relativity až po maxvelky. Pokud se to tedy na přednáškách stihne.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Předpokládám, že na znalostech z Elmy se bude stavět v Teoretické fyzice, už jsme k nim trochu zabloudili ve VOAFu. Jde myslím si především o seznámení s jevy a zákony, které se budou dále podrobněji zdůvodňovat, hluboké pochopení není úplně nutné.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Složitý matematický aparát. škoda že nebylo více času na 4. a 5. kapitolu.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Velkým přínosem jsou experimenty v budově MFF. Celkově to byl jeden z mých oblíbených předmětů.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • pořádná nálož velmi zajímavé fyziky :)
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • příliš mnoho témat
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>
  • Jak jinak, než prostě chaos....
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • zajímavý předmět
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • náročnější než mechanika
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Celkově těžko hodnotitelný předmět. Na začátku se probíralo překvapivě mnoho ze speciální teorie relativity. Bylo jí věnováno tolik času, že se nestihly probrat některé kapitoly z magnetismu.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Zajímavý předmět, poměrně dost náročný.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Vyučující je zápaln do předmětu a to dává studentustudentustudentum najevo. Pochodovali domluva na konzultaci není problém. Výborně.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>
  • Začátky bývají nejtěžší, ale po překonání chaosu z matematického aparátu si rozmyslíte, zda na přednášky nadále chodit, nebo hold vždy před přednáškou "vmlátíte" skripta do hlavy.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>
  • Skvělý předmět
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Učivo je složité, bohužel mi přednášky nepřišly příliš platné a všechno jsem se učila ze skript
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • velka snaha prednasejiciho vedouci k jeste vetsimu zmateni studentu, bohuzel se nestihlo probrat vse,
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Náročný ale velmi zajímaví předmět.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nebojte se, že kdyby jste nechápali mechaniku, tak tady se nechytnete. Dá se to, ale je to těžší. Celkově mi ELMA nepřijde tak zajímavá, třeba jako ta mechanika.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Nejnáročnější předmět semestru.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Prednasajuci si snazil vysvetlit ucivo, ale niekedy chaotickym sposobom. Pri opatovnom vysvetlovani bol vsak velmi ochotny a takisto aj po prednaske.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • stejný styl jako mechanika, akorát jiná látka
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • zajímavý předmět s chaotickým výkladem
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • zajímavé, ale určitě by stálo za to, probírat vše podrobněji (avšak s vetší hodinovou dotací)
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

N : Oznámkujte předmět [45] 1.93
1 : |======..............| 31 % [14] 1 (výborně)
2 : |=========...........| 46 % [21] 2
3 : |====................| 20 % [9] 3
4 : |....................| 2 % [1] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [45]
1 : |....................| 2 % [1] nevyjádřeno
2 : |===================.| 95 % [43] ano
3 : |....................| 2 % [1] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká