Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Jex Igor prof.Ing. DrSc. - [02TSFA] Termodynamika a statistická fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 16 / 98
  • Procento hodnotících: 16 %
Celkové hodnocení [15]
1:
0 % [0]
2:
33 % [5]
3:
46 % [7]
4:
20 % [3]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.87

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.64
Hodnocení v roli přednášející [15]
1:
0 % [0]
2:
33 % [5]
3:
46 % [7]
4:
20 % [3]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.87

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.41
  • Průměr hodnocení: 1.73
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [8]
    • Přednášky jsou docela zábavné a pro někoho, kdo tomu rozumí, asi i přínosné...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Tento přístup k přednáškám by byl dobrý, pokud by existoval kvalitní studijní materiál. Ten však k dispozici není, tedy jediné srozumitelné vysvětlení látky je na cvičeních, tam se ovšem probírá jen část látky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášce by velmi pomohl alespoň stručné, oficiální skriptum.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Jako celek nekonzistentní, téměř nemožné držet linku a směr výkladu, zajímavé z hlediska jednotlivých (menších) informačních bloků, které je pak ale třeba s pomocí skript si zasadit do kontextu
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášky profesora Jexe jsem navštívila téměř všechny. Byly zajímavé, nejednou mě na přednášce něco nadchlo nebo pobavilo. Bohužel na mě jako člověka, který s látkou nemá větší předchozí zkušenosti, působily dost zmateně a nepochopitelně. Zápisky z nich pro mě byly jako studijní materiál ke zkoušce téměř nepoužitelné.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášky se mi zdály dosti chaotické a moc jsem jim nerozuměl. Celkově mi nepřinášeli skoro nic, takže jsem na ně přestal chodit.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • I když jsem navštívil všechny přednášky, rozum jsem z toho neměl. Co mi chybělo, byla pořádná skripta, kterých bych se chytil. Wikiskripta jsou dobrá, hodně toho však neosvětlí. Když už jednou ztratíte nit, přednášky vás ještě více zmatou.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Nesmite jist/pit/mit laptop co je ponekud frustrujici.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [8]
    • Wikiskripta, vlastní zápisky
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Wikiskripta + zápisky ze cvičení + zápisky spolužáků. Je potřeba mít z čeho si wikiskripta opravit a také se hodí si doplnit různé zajímavé úlohy z přednášek (solení silnic..), které pan děkan rád zkouší.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • wikiskripta a vlastní zápisky
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Wikiskripta + cvika + další materiály z FTP.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Wikiskripta, Kvasnica, v omezené míře zápisky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Wikisripta, FTP, vlastní zápisky
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • vl zápisky + wikiskripta + skripta
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vlastní zápisky, wikiskripta, Termodynamika a statistická fyzika - Zlatěk Maršák
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [10]
    • Snažte si nechat odpustit písemku! Pak už to není tak zlé, jen se nesmíte nechat vyvést z míry, většinou vám nic není vyloženě odsouhlaseno...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška byla zajímavá, člověk se tam toho naučil daleko více, než na přednášce. Zkoušející byl také velmi vtipný a hlavně bylo vidět, že je rád, když tomu student rozumí a že ho mrzí, když student odpovídá špatně. Avšak velmi mě mrzí, že jsme na samotné ústní zkoušení museli čekat ještě asi tři hodiny poté, co už jsme měli otázky zadané a i připravené. Doporučuji si s sebou vzít dostatek věcí k jídlu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • opravdu se vyplatí napsat zápočtové písemky na tolik bodů, aby vám byla odpuštěna zkoušková písemka, která je velmi náročná.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Je velice cenné mít odpuštěnou zkouškovou písemku. Na ústní je pan profesor objektivní, ptá se na doplňující otázky, které občas zaskočí, ale zkouška je vlastně dost příjemná.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Písemná část mi přišla adekvátní, poté dostanete dvě otázky (ze seznamu, který pan profesor oznámil na poslední přednášce), následuje delší příprava a poté s panem profesor vypracované otázky proberete (důraz je kladen na fyzikální stránku věci, nikoliv na matematické odvození, takže není katastrofa, když nikde zapomenete na nějakou konstantu apod.).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Klíčové bylo v letošním roce napsat písemku. Kdo prošel příklady, většinou už to s panem děkanem nějak uhrál. U zkoušky se mi zdál férový. Jen pokud vám jde vyloženě o A, pak doporučuji napsat písemku co nejlépe. Když jen tak tak "prolezete", většinou už vám pan děkan nabídne E, případně D. Rozhodně se hodí mít zkouškovou písemku odpuštěnou.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • nic
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Písemná zkouška byla velice obtížná. 2 příklady jsou sice jednoduché, ale druhé 2 jsou takové, které člověk v životě neviděl, a pokud ano, tak v dosti umírněné formě. Prostě to chce nápad a doufat, že to bude správně. Naproti tomu ústní zkouška už je v pohodě, pan profesor je moc hodný a zbytečně netrápí (neznám nikoho, koho by vyhodil).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Písemná zkouška může být pro někoho překvapení, protože spousta příkladů se na cvikách nedělala. U ústní se už většinou nevyhazuje, což je dobrá zpráva, vzhledem k tomu že se dá učit jedině z wikiskript, kde jednak není všechno na co se pan profesor ptá a to co tam je není uplně správně. Otázky které padaly na ústní nejsou těžké, jen se je neni kde pořádně naučit a pak padají špatné známky. Ano, existují anglické učebnice, či kvasnica, ale kdo se s tím má čas ve druháku mořit? Skripta prosím!
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkouška trvá velmi dlouho, doporučuji vzít si s sebou svačinu. U ústní části si student nejprve písemně připraví odpovědi na otázky a poté je společně se zkoušejícím prochází a odpovídá na doplňující dotazy.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [7]
    • Snahu přinutit všechny studenty dávat pozor a očividnou radost, pokud student tématu rozumí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • snahu vysvětlit dané téma na příkladech, rozsáhlé znalosti
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nadhled. Úvodní přednáška se mi moc líbila.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Snahu o vysvětlení jiným způsobem. Aplikace termodynamiky v běžném životě.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • schopnost hluboké syntézy informací z různých předmětů, ozvláštňuje to přednášku
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Odbornost
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Velice se mi líbily historické vsuvky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [9]
    • Přednášející nepřednáší ale náhodně opakuje neprobrané.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Struktura přednášek, zápis na tabuli, ...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • přehlednější zápis na tabuli, lepší rozvrhnutí probírané látky
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pečlivěji oddělovat jednotlivé kapitoly a v některých případech zdůraznit značení.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášky jsou spíš jakoby pro ty, co už tu termodynamiku a st. fyziku umí. Bez základního povědomí se výkladu těžko rozumí, i když se pan profesor snaží, aby to bylo srozumitelné a poutavé a je vidět, že nám své vědění chce co nejlépe předat.. Pan profesor však nesnáší, když se někdo na jeho přednáškách baví, což mě trochu donutilo tam přestat chodit, protože když jsem se snažil pochopit nějakou právě vyslovenou myšlenku, probíral jsem to potichu se sousedem, jestli to pochopil stejně, protože jak jsem psal, výklad není vždy moc srozumitelný. Demonstrovat všechny možné jevy na křídách občas bylo dobré na pochopení, ale někdy dost zavádějící.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • způsob podání často zastírá to smysl celkového sdělení
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Sprehľadnenie prednášok.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zavedení jednotného značení po celý semestr
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • pan profesor tvrdi ze se snazi zlepsit kvalitu svych prednasek ale zatim se nic radikalniho nezmenilo.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [23]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 13 % [3]: Slovní odpověď
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [15]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 26 % [4]: 90%-100%
  • 2 : 13 % [2]: 75%-90%
  • 3 : 20 % [3]: 50%-75%
  • 4 : 40 % [6]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [21]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 38 % [8]: Wikiskripta
  • 4 : 9 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [13]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 100 % [13]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [15]

Průměr odpovědi: 2.87

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborný)
  • 2 : 33 % [5]: 2
  • 3 : 46 % [7]: 3
  • 4 : 20 % [3]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [22]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 13 % [3]: Slovní odpověď
P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [24]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 8 % [2]: Slovní odpověď