Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01LAL] Lineární algebra 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 49 / 243
  • Procento hodnotících: 20 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 243 studentů.
  • Ukončilo předmět: 187 studentů.
  • Průchodnost: 76 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [48]
    • Zajímavý, příjemně abstraktní, středně náročný předmět.
      Tereza Lehečková st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Za mě nejlepší přednášky zimního semestru. Daly se pochopit už v hodině, protože doktor Ambrož vše dobře vysvětlil. Je dobré se na předmět průběžně učit, pak je opravdu snadné dávat pozor při přednášce a neztratit se a plně (nebo skoro plně) chápat, co se děje. Důkazy jsou přímočaré. Jsou zde nejlepší skripta od docentky Dvořákové! To je velká pochvala ode mě, ta skripta jsou tak výborná a navíc přesně korespondovala s přednáškou, takže ve výsledku jsem se učil jen ze skript. Cvičení pokrývají příklady docela dobře, ale ke konci se nestíhalo a celkově kapitola o lineárním zobrazení a o Frobeniově větě (ta hlavně) mi v paměti nejméně utkvěla, což je blbé, protože se na to navazuje v letním semestru. Taky, když už se nestíhá na cvičeních, tak se zavede maticové násobení a najednou se překlopíme do světa matic. Tenhle úsek byl nedostatečně procvičen nejen v našem kruhu a když se na to v létě navazuje, je to blbé. Což je nakonec trochu zklamání z jinak fakt dobře vytvořeného předmětu. Prostě nejdřív nás matice nezajímají a najednou matice popisují všechno. Kdybychom se o maticích bavili průběžně už při kapitole lineárního zobrazení, bylo by to dle mě lepší.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Tento předmět je koncipován, že látka na sebe navazuje a dobře se tak učí.
      Jiří Šindelář st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Byl to nejlepší předmět v semestru. Velice mě bavil, ze začátku bylo abstrakce až moc ale jak se do toho člověk dostal, tak to bylo úžasné.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Dobré přednášky, všechno srozumitelné, akorát se Ambrož má ve zvyku zamotávat v indexech
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • Dobrý základ matematického aparátu.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Již jsem vyplňování u pana Ambroze
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Nádherný předmět dávající matematice nový rozměr.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • Předmět je to zajímavý a byl podán srozumitelně a v adekvátní šíři pro první semestr.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R056 Aplikace softwarového inženýrství PO
    • předmět vcelku přijatelny, nicmene dela trochu problemy se ze zacatku dostat do jeho chápání
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Předmět vedený zajímavou a zábavnou formou. Bonusem jsou výborně napsaná skripta.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Výklad se shodoval se skripty, což je fajn.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zajímavý matematický předmět.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Z matik ta abstraktnější a místy trochu horší na to, aby si to člověk hned dokázal představit. Obrovskou výhodou jsou ale skvělá skripta, která věrně odpovídají probírané látce a na rozdíl od analýzy jsou i v souladu s tím, jak se různé značení líbí přednášejícímu.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Předmět se mi libil.
      st. průměr: (2.5, 3.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • Algebra je podle mě dobrý předmět do prváku, kde se člověk naučí určitému systému, a to díky tomu, že se LAL učí zcela od nuly. Zajímavý a díky skriptům paní docentky Dvořákové jasně nalajnovaný předmět; těším se, co nabídne v létě.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Bylo to fajn, absolvovat jsem jej jako jedna z mála nemusela a svého rozhodnutí nelituji.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072
    • Celkem náročný předmět, ale lehčí než matematická analýza.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Cvičení by rozhodně bylo mnohem aktivnější ze strany studentů, kdyby neprobíhalo v 7:30.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Důležitý předmět, ale před důkladným pochopením látky působí chaoticky.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Hromada nových pojmov, často som rozmýšľal kto takú alebo takú somarinu mohol vymyslieť, ale časom zistíte (prinajhoršiom pár dní pred skúškou), že do seba všetko zapadá a pochopiť LAL1-ko je v skutočnosti celkom primitívne. A potom sú tu ešte dôkazy...
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Jeden z klíčových předmětů prvního semestru. Po celou dobu roste náročnost, ale vše se zároveň pěkně propojuje.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Je dobré se průběžně učit definice, pomůže to na cvičení.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PV
    • Každou hodinu se psal krátky test (to nás přimělou danou látku si zopakovat). V hodinách jsme toho hodně probrali. Nepatří k nejlehčím předmětům ani lehkým, ale tak to žádná matika.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • LAL je ze začátku těžké pochopit, ale později vše začne dávat smysl. Je to jeden z nejzákladnějších předmětů.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Lineární algebra
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Lineární algebra je super, ale občas až moc abstraktní. A také mi přijde hodně málo, mít 3 měsíce na uvědomění si všech myšlenek a důsledků. Lineární algebra i analýza je spíše takový rychlokurz za ten semestr.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • mnohem pohodovější než analýza
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Mohly být zmíněno více aplikací, věřím, že jich je mnohem víc, než bylo zmíněno.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Myslím dost užitečný předmět, když se člověku dostane pod kůži docela zábavný. VÝBORNÁ SKRIPTA od doc. Dvořákové
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Nakonec v pohodě předmět, strach z algebry je zbytečný. Je to předmět nových pojmu.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Na přednáškách bylo vše dobře vysvětleno, srozumitelně zapisováno systémem definice, věta, důkaz. Přednášky byly rozhodně přínosné
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Nemám žádné připomínky.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • nic
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Obtížností na úrovni analýzy. Avšak objemnost látky značne menší než u MAN
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PV
    • ,,Pohodové počítání max do 20"
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Předmět, který rozhodně není těžký. Jak ze stránky početní, tak teoretické. Ale je třeba ho pochopit.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Předmět splňuje, co bych od něj očekával
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Probrané látky je hodně na málo cvičení.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Spokojenost.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Tento predmet som si obľúbil hneď v prvý deň. Veľkým plusom je, že prednášky sú na internete aj keď odporúčam na ne chodiť.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Teoretická část předmětů se jde naučit zpaměti a celkem to stačí, praktická cast už složitější, musíte pochopit látku hodně do podrobna a uvědomit si vše co z určitých věcí vyplývá, což je občas těžké aplikovat při rychlosti probírání látky na cvikách.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Úvod do základů lineární algebry celkem stravitelným tempem.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Ve finále skvělý cvičící.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R065 Informatická fyzika PV
    • Vše v pořádku
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Zajímavý předmět.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • zajímavý předmět, příjemná změna po MAN
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zpočátku pro mě byl celý tento předmět šokem, protože jsem nikdy předtím o žádné lineární algebře neslyšel. Některá témata pro mě byla složitá na pochopení, ale stačilo si to pořádně zopakovat a zamyslet se nad tím a najednou to šlo. Tím chci říct, že předmět může být pro nové studenty mírně šokující, ale pokud vážně chtějí tuto školu vystudovat a snaží se, tak s tím nebudou mít problém.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
N :  Oznámkujte předmět [49]

Průměr odpovědi: 1.39

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 63 % [31]: 1 (výborně)
  • 2 : 34 % [17]: 2
  • 3 : 2 % [1]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [49]

Průměr odpovědi: 1.04

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 2 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 93 % [46]: ano
  • 3 : 4 % [2]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká