02TER  >  Termika a molekulová fyzika

Počet hodnotících: 33 / 213
Procento hodnotících: 15 %
|===.................|

Zapsaných na předmět: 213 studentů.
Ukončilo předmět: 112 studentů.
|==========..........| 52 %

Bezděková Iva Ing. [ Cvičící ]
Havránková Eva RNDr. [ Zkoušející, Cvičící ]
Jizba Petr Ing. Ph.D. [ Přednášející, Cvičící, Zkoušející ]
Karásek Dalibor Ing. [ Cvičící ]
Korbel Jan Ing. [ Cvičící ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [29]
  • Docela šok, než si čolvěk zvykne na čarování s "déčkama"
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Kalorimetrie, šíření tepla, tři principy termodynamické, entropie a základ Maxwellova rozdělení. Přednášky se odbývaly v budově MFF UK, což na jednu stranu znamenalo absenci oběda a pozdní příchody, na druhou stranu však demonstraci pokusů, u kterých jsem toužila, aby trvaly ještě o něco déle.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Kvalitní předmět, bohužel přednášky byly občas nezajímavé. Oceňuji matematický přístup přednášejícího, ale některé oblasti byly rozebrány do takové hloubky, že to prvák nemá šanci pochopit.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Poměrně důležitý a (s výjimkou některých pasáží) i nepříliš náročný předmět.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Pomerne zbytočný predmet
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Shodli jsme se na tom, že nechápeme, k čemu má tento předmět sloužit. S analýzou ze třetího semestru by asi byl lehký, takhle je pochopitelný dost stěží. Stejně se látka z něho probere pořádně v obáváném TSFA. Název předmětu navíc vůbec neodpovídal náplni -- o molekulové fyzice z něho nevím naprosto nic a mám pocit, že to nebyla čistá termika, ale spíš termodynamika. Zrušil bych a ušetřené hodiny přidal třeba lingebře -- pevné základy z ní jsou potřeba ve všech předmětech třetího semestru.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • V jistém smyslu jsem nepochopil cíl tohoto předmětu. Ačkoliv se jmenuje Termika a molekulová fyzika, tak z molekulové fyziky jsme nebrali téměř nic. Vypadá to, že co do obsahu se tento předmět shoduje s termodynamickou částí předmětu TSFA. Nevím, jestli by nebylo lepší za jeden semestr pořádně probrat termodynamiku a za druhý semestr pořádně probrat statistickou a molekulovou fyziku (a někam vecpat šíření tepla), než oboje poprvé probrat pouze povrchně a pak to nějak dohánět.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • jedna z príjemnejších a jednoduchších fyzík
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Na přednášky jsem vůbec nechodil a i tak jsem to zvládnul, takže nijak kruciální nejsou.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • nepatrí síce k mojim obľúbeným predmetom, dúfam, že nebolo zbytočné ho absolvovať a ešte využijem vedomosti z neho v ďalšom štúdiu
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Předmět utřídí poznatky z termiky nabyté na střední.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zpětně celkem zajímavý předmět, dle mého názoru ne moc dobře podaný.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • je potřeba trochu komplikovanější matematika, ale termika se dá pochopit
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • předmět mi přijde zcela zbytečný, nicneříkající, postrádající smysl. Nemá pořádnou strukturu ani materiály na učení, jen shrnuje středoškolskou látku. Zavádí náročnou matematiku, pro kterou nemáme podklady a pořádně jí nerozumíme.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Předmět působí jako cvičení používání vzorečků a identit, s přednáškami jako omáčkou, které trochu naznačují, kde se ty vzorečky asi vzaly. Používaný matematický aparát není na začátku vysvětlen (jako např. v ELMA), jenom se o něm tu a tam něco prohlásí, poté, co se to použije. Jediný skutečný přínos je povědomí o některých pojmech a zápisech, které se budou používat v dalších ročnících.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Ze začátku jsme moc nechápali, k čemu bude předmět dobrý, ale nakonec mi dal hodně.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Obsáhlý úvod do termiky, s velkým důrazem na odvozování a vzorečky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • po prvnich nekolika lehkych prednaskach a cvicenich se dostalo na latku, ktera vsechny docela potrapila, nicmene to byl vcelku zajimavy predmet
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Docela zajímavé, ale úplně jiné ve srovnání s mechanikou/ELMA.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Jiná fyzika (a hlavně v ní ta matika) než ELMA či MECH. Pokud si to člověk uvědomí a přepne není problém. TER patří k jednodušším předmětům letního semestru
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Jiný svět letmo a divně.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Moc mě nebavil
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Tento předmět podle mě potřebuje zásadně přepracovat. Nynější forma, kdy první polovina je jen triviální opakování ze střední a druhá polovina je silně matematizována nástroji, které ještě nejsou vůbec formálně zavedeny, mi přijde krajně nevhodná.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • rozsireni stredoskolskych znalosti
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Zajímavý předmět.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Absolovovat cvičení a získat zápočet bylo vcelku jednoduché, nicméně získat známku od paní Havránkové už se jako jednoduché označit určitě nedá.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • celkem náročný předmět
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • chybí nějaká pořádná skrypta
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Na matfyzu...
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>

N : Oznámkujte předmět [33] 2.39
1 : |==..................| 9 % [3] 1 (výborně)
2 : |==========..........| 51 % [17] 2
3 : |======..............| 30 % [10] 3
4 : |==..................| 9 % [3] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [33]
1 : |=...................| 3 % [1] nevyjádřeno
2 : |=================...| 87 % [29] ano
3 : |==..................| 9 % [3] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká