Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01LAL] Lineární algebra 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 62 / 258
  • Procento hodnotících: 24 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 258 studentů.
  • Ukončilo předmět: 196 studentů.
  • Průchodnost: 75 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [58]
    • Zajímaví předmět a člověk poznal kolik chyb může udělat v jednoduchém sčítání a násobení. Zpět do první třídy!
      Petr Bradshaw studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Přednášky vedené paní docentkou Dvořákovou byly poměrně dobře organizované a systematické a jela přesně podle skript, což bylo často pohodlé. Výhodou bylo navíc nahrávání přednášek na YouTube.
      David Grund studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Středně těžký předmět pro prváky. Ke klidnému zvládnutí není potřeba extrémní domácí příprava. Přednášky jsou vedené velmi zajímavě a zadávané domácí úkoly pomáhají při domácí přípravě.
      Klára Stefanová studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
    • Alespoň pro mě byla algebra ze začátku hodně abstraktní, postupně však tento pocit více méně zmizí.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Algebra mě na rozdíl od analýzy moc nebaví. Ale přednášky byly vedené moc dobře, možnost kouknout na ně zpětně na videu super. Cvičení na přednášky navazovaly dobře.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Celkem náročný předmět, nicméně podle mého názoru pořád jednodušší, než Matematická analýza.
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Cvičení probíhalo dle představ - seznámili jsme se s aplikací LAL na konkrétní příklady.
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Cvičení z lineární algebry nás hlavně připravovala na 2 dva průběžné praktické testy psané na přednáškách a svůj účel plnila dobře. Cvičící většinou donutil studenty se učit průběžně díky malým testům na začátku každé hodiny, které ale ve výsledku neměly velký dopad na udělení zápočtu. Přednášky byly dobré pro lepší pochopení probírané látky, ale většinou jsme se dozvěděli to samé, co je psáno ve skriptech, pouze s trochou více poznámek.
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
    • Dobrý start do úplně nové matematické disciplíny, určitě mě nadchl - člověk si musí dát chvíli a zorientovat se, k čemuž by možná pomohlo víc vizualicí/animací - uznávám, že na to asi není moc čas a člověk si je může najít sám a vzhledem k struktuře látky (např. že determinant matice se probírá až v druhém semestru) toho ani tolik, k čemu by se daly dělat, není, ale věřím, že by studentovi, který se v lineární algebře nikdy nepohyboval, dost ulehčily práci. Jinak celkově je předmět dobře vystavěný a propojený, logicky na sebe navazuje a nové koncepty vycházejí z těch předchozích - což vysvětluje, proč se předmět učí "odzadu" - tedy od abstrakce (číselná tělesa) po konkrétnější věci (zobrazení). Organizačně - Velmi oceňuji dva kontrolní testy v průběhu semestru, které člověka motivují možností si nechat odpustit praktickou část zkoušky, a také domácí úkoly, které dávají bonus u teoretické části. Je to úžasná motivace, která mi pomohla udělat zkoušku.
      studijní obor: Matematická informatika; role předmětu: PO
    • Dobře pochopitelný předmět. Jen testy, co se píší během semestru, je poměrně těžké stihnout napsat.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Dobře vedený, zpočátku poměrně náročný předmět. Vyplatí se zvládnout kontrolní písemky během semestru.
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Hodiny měly systém a stihlo se napočítat dostatečné množství příkladů. Jediné, co mi nebylo příjemné, tak pan Kautský nemá asi nemá emoce. Celý semestr nosil ten stejný výraz.
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Jako člověku studujícímu fyziku, ne čistě matematiku mi chybělo propojení teorie s praxí a reálným světem. Dokázala jsem se vyrovnat s abstrakcí pojmů těleso a vektorový prostor. Bázi nám paní docentka Dvořáková ještě nakreslila. Co je to lineární zobrazení a jak to funguje jsem se dozvěděla až díky animacím na YouTube. Na přednášce (nebo na cvičení) bych místo opakování toho, co je ve skriptech uvítala "překlad do češtiny" pro méně chápavé a také informaci k čemu že se to dá použít. Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale nejsem si schopná hned zapamatovat definici, kterou vidím poprvé v životě (zvlášť takovou zrůdnost jako homomorfismus, epimorfismus, atd.). Takže když paní docentka tyto termíny používá při vysvětlování ostatních věcí, po půl hodině přednášky nemám tušení, o čem to mluví. Ocenila bych při testech možnost používat kalkulačku. Domnívám se, že nejsem jediný idiot, který udělá při úpravě matice chybu ve sčítání nebo násobení :)
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Je důležité se orientovat i v druhé půlce semestru. Po první půlce, kde se probírají triviální věci, se rychle přejde na maximální abstrakci v matematice.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • LAL1 je jeden ze dvou stěžejních předmětů prvního ročníku. Obecně je o něco snazší než MAN1, ale testy během roku jsou náročné a málokdo je opravdu stihne.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Lehčí z matematik v prvním semestru. Kvalitní skripta, na teoretickou část zkoušky není potřeba jiný učební materiál. Na praktickou je nejlepší počítat testy z minulých let.
      studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Líbí se mi, že na rozdíl od matematické analýzy se zde nepředpokládají žádné zvláštní znalosti a vše se učí od základů.
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Lineární algebra by si zasloužila další hodinu cvičení.
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • lineární algebra mě velmi bavila, přestože byla náročná
      studijní obor: Matematická informatika; role předmětu: PO
    • Lineární algebra není zábavný předmět, ale nemůžu říct, že zbytečný. Přednášky výborné, skripta ještě lepší.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Mělo to své kouzlo, hlavně některé čtverce byly magické.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Myslím, že předmět je zvládnutelný, ale rozhodně by pomohl větší počet cvičení jako příprava na testy v průběhu roku i zkoušku.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Náš cvičíví i přednášky byly dobré. Cvičení mě dobře připravila na testy, které jsme psali v průběhu roku a pak mi umožnili nechat si odpustit praktickou část zkoušky, což je skvělé. Náš cvičící nás všechny zapojoval a snažil se, abychom všichni látce rozuměli.
      studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Nedostatečný počet cvičení. Vhodné by byly alespoň dvoje, jako je to u MA1.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • ne moc přínosné
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • ok
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Pan Franc je dobrý učitel. Pokud nemusí, tak studenty u tabule nestresuje a spíš dává prostor k vlastní iniciativě. Všechno na požádání vysvětlí a je k Vám ohleduplný a chápavý.
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PV
    • Pekné budovanie pre stredoškoláka "novej" matematickej teórie.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Pohoda, velmi zajímavý předmět
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Pro spoustu lidí příliš abstraktní předmět, nicméně hlavně v druhé polovině semestru hezké propojení s matematickou analýzou.
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Předmět celkem zajímavý, ale bylo na něj málo času.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Předmět dost teoretický, ze začátku působí děsivě, posléze příjemný a zajímavý. Zpětně se mi zdá, že první semestr byl vlastně jen zavádění pojmů a jenom základní práce s nimi, tzn. nic složitého, narozdíl od některých částí analýzy, kde mi vhled do jednotlivých důkazů a vět připadá mnohem složitější.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Přednáška = skripta + občas příklad.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Přednášky byli v celku v pohodě.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Přednášky jsou vlastně audioknihou ke skriptům. Vyplatí se na ně chodit asi jen kvůli teoretickým úkolům, které mohou významně pomoci u zkoušky.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Přehledná skripta, dobré přednášky
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Přestože to ze začátku vypadá dost děsivě, tak se to nakonec pochopit dá a oproti analýze jsou důkazy opravdu přímočaré.
      studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Skvělá skripta, přednášky nahrávané na youtube. Nemá velký smysl si psát, přednáška jede podle skript. Začátek může trochu zmást a vyděsit, ale postupem času je vše jednodušší a jasnější.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Skvělé cvičení.
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Skvělý cvičící
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Spokojen.
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Spokojen s výukou. Cvičící byl skvělý.
      studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Stěžejní předmět ZS, který je důležitý pro další studium. Co je dobré, začal se aplikovat už v LS.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Tak na začátku máte pocit, že něco chápete a pak vám připadá, že oni ty čísla hodili do pytle, náhodně je vytahují a mezi sebou násobí a sčítají. Nikdo potom nic nechápe a cvičící neví proč... Vždyť je to tak lehké...
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Ta příjemnější z matematik.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PV
    • Velmi oceňuji, že přednášky byly nahrávané a při studiu jsem si je mohla pouštět znovu a znovu. Skripta k předmětu byla zpracována velmi kvalitně, s přesností odpovídala probírané látce, stačilo tedy poslouchat a nebylo třeba dělat si poznámky.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Velmi užitečná část, snadno pochopitelná a přímo navazující na všechno v přednáškách.
      studijní obor: Matematická informatika; role předmětu: PO
    • větší aula pro všichni studenty, které máji zájem. na začátku nedalo se dostat na přednášku. plusem jsou videa přednášek na webu.
      studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • V prvním semestru to pro mě bylo náročné na představu.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PV
    • Vše probíhalo velmi rychle, což bylo někdy na škodu dobrému porozumění. Na druhou stranu látky bylo skutečně dost, tzn. jako řešení by se mi jevilo třeba přidání 50min týdně (např. 100min ob týden - týdny kdy nebyla předánška).
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Zajímavý předmět. Naprosto odlišné od středoškolské matematiky. První přednášky byly trochu zarážející, protože to bylo něco naprosto nového a abstraktního. Na cvičeních mi však postupně všechny souvislosti došly.
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Zajímavý předmět, skvěle podaný
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PV
    • Zasadni predmet...
      studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PV
    • Ze začátku dost abstraktní a na pochopení asi nejtěžší předmět, ale postupem času se to zlepšuje.
      studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • zpočátku se zdál jako hrozný předmět, všechno mi přišlo neskutečně abstraktní, ale po pár přednáškách a hlavně i cvičeních, kde člověk s pojmy pracuje v praxi, se z toho stane celkem zábavný a jasný předmět
      studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Zveřejněné zadání příkladů, která se probírají na cvičeních, hodně napomáhá přípravě a skvěle pomáhá utvořit si představu, co by měl student ovládat.
      studijní obor: Diagnostika materiálů; role předmětu: PV
    • Cvičení probíhají v pohodě, látka je hezky vysvětlena, jen by jich mohlo být více :)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Náročný předmět plný abstrakce, stěžejní předmět při studiu matematiky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
N :  Oznámkujte předmět [62]

Průměr odpovědi: 1.48

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 56 % [35]: 1 (výborně)
  • 2 : 40 % [25]: 2
  • 3 : 1 % [1]: 3
  • 4 : 1 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [62]

Průměr odpovědi: 1.03

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 1 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 91 % [57]: ano
  • 3 : 3 % [2]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká